Dette er hvad jeg spiser, når jeg skal være kampklar!

“High Carb, Low Fat”-sportsmand smadrer myten om en høj protein-diæt
marts 30, 2016
Sådan spiser du (ude) med din kødspisende omgangskreds
april 7, 2016

HIK_Randers2016Noget af det bedste ved at spise plantebaseret er, at man får styr på kosten. Som atlet ved jeg, hvad jeg bør spise før, under og efter træning – og især kampe, for at være allermest kampklar. Siden jeg var 18 år, har jeg spillet håndbold i de bedste danske rækker, og det betyder, at jeg har spillet kampe i hele landet. Hvert år er der busture på omkring 5 timer frem og tilbage fra jyske sportshaller. Maden på bussen har altid været udtryk for, hvad klubben har haft råd og tid til at lave – ofte ikke noget særlig spændende. Men nu tager jeg som plantebaseret atlet selv mad med på turene, og jeg er dermed sikker på at få, hvad jeg har kostmæssigt behov for. Det tager ganske vist lidt længere tid at gøre klar til busturen end det gjorde førhen, da jeg skal handle, lave mad og pakke det. Men det er det hele værd!

Dette er, hvad jeg for det meste spiser før en kamp. Jeg fokuserer på at få fyldt alle sukkerdepoterne op i kroppen. Det gør jeg, fordi det er disse depoter, kroppen og musklerne kører på. Fylder du din krop med masser af kulhydrater og en masse væske, kan du næsten være sikker på at undgå kramper – i stedet vil du være helt kampklar!
1455394695_resolutions-22

Skærmbillede 2016-04-02 kl. 21.08.57Morgenmad

Stor blåbær-smoothie:
havregryn, 4 bananer, vand, blåbær, dadler


Frokost

Stor quinoa-salat: masser af quinoa, tomat, grønkål, tahin-dressing


Snack

Nødder – peanuts, cachew.
Juice – æble, pærer, jordbær.
Frugt – Appelsiner x5, bananer, dadler.


Følg min hverdag som plantebaseret atlet på instagram @Casperbilton


Skrevet afSkærmbillede 2016-02-25 kl. 14.10.17